Každý rok věnujeme na podporu komunity, kde působí náš výrobní závod, finanční prostředky ve výši zhruba 0,1% hodnoty našeho obratu a také kolem 200 hodin času firemních dobrovolníků. Spolupráce má řadu forem, a to od systematické dlouhodobé podpory neziskových společností a občanských sdružení, přes roční Grant Knauf Insulation pro neziskové projekty až po individuální jednorázové aktivity.

Zadání v tomto duchu formuloval pan Nikolaus Knauf v době startu našeho závodu v roce 2006. Byl vždy velmi potěšen při návštěvě svého závodu v Krupce zjištěním, že kromě závodu v perfektní kondici a výborných výsledků, existuje v organizaci závodu řada lidí, firemních dobrovolníků, jejichž myšlenky a aktivity, jsou orientované na podporu komunity. Chovat se ke svému okolí jako dobrý soused je pro rodinu Knauf významná hodnota. Využíváme svou sílu a úspěch k prokazování služby a podpory svému okolí, kde provozujeme náš výrobní závod. A tak to děláme. Již mnoho let. Moc o tom není třeba mluvit. Je zapotřebí to dělat. Je to součástí naší kultury, samozřejmě i našich rozpočtů a řízení nákladů. Jsme na to hrdí.

V tomto roce Knaufinsulation překročí milník 30 000 000 korun, které ze svých zisků vrací komunitě od roku 2008, kdy společnost uvedla do života svůj program sociální zodpovědnosti. Jsme součástí skupiny KNAUF, která má kolem 41 500 zaměstnanců ve 300 výrobních závodech a dosahuje obratu více jak 15 miliard EUR. Jsme globální korporace, ale stále se spiritem rodinné firmy. A členové rodiny se přeci podporují. I proto nahrazujeme zkratku CSR (Company Social Responsibility) nám milejším výrazem FSR (Family Social Responsibility). To nejlépe naplňuje naše 4 firemní hodnoty, kde, v kontextu FSR, rezonuje PARTNERSTVÍ a LIDSKOST.

Jan Brázda